Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden
Inhoudsopgave
Artikel 1. Definities 2
Artikel 2. Onze gegevens 2
Artikel 3. Algemene bepalingen 2
Artikel 4. Het aanbod 2
Artikel 5. De Overeenkomst 3
Artikel 6. Onderhoudsovereenkomst 3
Artikel 7. Herroepingsrecht 3
Artikel 8. Hoe oefen je het herroepingsrecht uit? 4
Artikel 9. Ontbinding 4
Artikel 10. Aansprakelijkheid 4
Artikel 11. Overmacht 5
Artikel 12. Garantie 5
Artikel 13. Prijzen 5
Artikel 14. Betaling & facturering 6
Artikel 15. Levering 6
Artikel 16. Klachten 6
Artikel 17. Overdracht 6
Artikel 18. Eigendomsvoorbehoud 7
Artikel 19. Meerwerk 7
Artikel 20. Intellectueel eigendom 7
Artikel 21. Geheimhouding 8
Artikel 22. Medewerkersbeding 8
Artikel 23. Toepasselijk recht 8
Artikel 24. Survival 8
Artikel 25. Wijziging of aanvulling 8
2
Artikel 1. Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Star Landscaping (wij-vorm): gedefinieerd in artikel 2 van deze algemene voorwaarden;
2. Wederpartij/Klant/Opdrachtgever (jij-vorm): De partij waarmee Star Landscaping een
Overeenkomst heeft gesloten;
3. Overeenkomst: elke afspraak tussen Star Landscaping en jou;
4. Schriftelijk(e): per e-mail, per bericht via elektronisch device of per post.
5. Derde(n): personen die geen partij bij de Overeenkomst zijn;
6. Consument (jij-vorm): Een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of
bedrijf.
7. Dienst(en): onze Diensten bestaan uit het ontwerpen, aanleggen en onderhouden van
buitenruimten voor zowel natuurlijke personen als bedrijven, (semi)overheden en vereniging van
eigenaren. Daarnaast bieden wij onderhoudscontracten aan.
8. Product(en): de zaken en spullen die wij gebruiken om onze Dienst uit te voeren.
9. Duurovereenkomst(en): Overeenkomsten gesloten met als doel het vastleggen van afspraken
ten aanzien van onderhoud door ons voor jou.
Artikel 2. Onze gegevens
Naam: Star Landscaping B.V.
Adres: Lange Oijen 14
Postcode en vestigingsplaats: 5433 NG Katwijk
KvK nummer: 78512514
Telefoonnummer: 0485-21 53 09
Emailadres: info@starlandscaping.nl
Artikel 3. Algemene bepalingen
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle (rechts)handelingen die worden verricht
als gevolg van de tussen jou en Star Landscaping gesloten Overeenkomst.
2. Tenzij wij dit samen Schriftelijk anders overeen zijn gekomen is de toepasselijkheid van andere
algemene voorwaarden uitgesloten.
3. Alle afwijkingen en aanvullingen die op deze voorwaarden worden gemaakt zijn alleen geldig als
wij dit samen Schriftelijk overeenkomen.
4. Als wij samen soms afwijken van deze voorwaarden betekent dat niet dat je een afwijking van ons
mag verwachten. Wij hebben altijd het recht jou ‘gewoon’ aan de geaccepteerde voorwaarden te
houden.
5. Wij zullen altijd ons uiterste best doen en ons inspannen om de Overeenkomst volledig en juist
na te komen. Helaas kan het voorkomen dat het gewenste resultaat niet wordt bereikt. We
sluiten dan ook een Overeenkomst die leidt tot een inspanningsverbintenis en niet tot een
resultaatsverbintenis.
6. Wij hebben het recht bij de uitvoering van de Overeenkomst eventueel Derden in te schakelen.
Dit doen wij om de Overeenkomst zo goed en snel mogelijk uit te voeren.
7. De werking van artikel 7:404 en/of 7:407 lid 2 BW is/zijn uitgesloten. Dit betekent dat een
opdracht gegeven aan een personeelslid van Star Landscaping, een opdracht aan Star
Landscaping betekent en dus ook het bedrijf zelf aansprakelijk is en niet de specifieke persoon.
Artikel 4. Het aanbod
1. Het kan voorkomen dat een aanbod van ons maar een bepaalde tijd geldig is. Wanneer dit het
geval is, staat dit bij het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een voldoende nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten,
diensten en/of digitale inhoud. Met deze omschrijving kan jij een goede beoordeling van het
aanbod maken. Eventuele fouten of vergissingen in het aanbod binden ons niet.
3
3. Het is mogelijk dat een aanbod van Star Landscaping wordt gedaan, inhoudende het bewerken,
verwerken, leggen of anderszins werken met goederen die niet afkomstig zijn van Star
Landscaping zelf. Indien deze situatie zich voordoet biedt Star Landscaping expliciet geen
garantie en accepteert het geen aansprakelijkheid ten aanzien van praktische functionaliteiten
van deze goederen. Denk daarbij bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend aan, bewerkbaarheid,
duurzaamheid, economische levensduur, kleur of kwaliteit.
4. Star Landscaping informeert de Wederpartij vooraf als er voorbereidings-, ontwerp-, teken- of
offertekosten in rekening worden gebracht.
Artikel 5. De Overeenkomst
1. Onze Overeenkomst komt tot stand op het moment dat het aanbod en de bijbehorende
voorwaarden zijn aanvaard.
2. Wanneer op een van de bepalingen van deze algemene voorwaarden geen beroep kan worden
gedaan, gaan wij samen in overleg om tot een geldige bepaling te komen die het dichtst bij de
ongeldige bepaling staat. Het nietig zijn of vernietigd worden van een bepaling tast de geldigheid
van de gehele algemene voorwaarden niet aan.
3. Wanneer wij gerechtvaardige twijfels hebben of jij jouw kant van de Overeenkomst wel kan
nakomen, bijvoorbeeld de betaling, hebben wij het recht geen uitvoering te geven aan de
Overeenkomst.
4. Het recht van verrekening en opschorting zijn uitgesloten als jij handelt in de uitoefening van je
beroep of bedrijf.
5. Jij verleent ons het exclusieve recht de toegewezen opdracht uit te voeren, tenzij wij samen
anders overeenkomen. Jij mag dus geen andere partij inschakelen om de opdracht uit te voeren.
6. Komt er uit onze Overeenkomst een aanvullende of vervolgopdracht? Dan zijn deze algemene
voorwaarden ook hierop van toepassing.
7. Wij zullen altijd proberen de overeengekomen levertijd na te komen. Het kan voorkomen dat er
iets fout gaat of dat door grote drukte bij ons of de bezorgdienst enige vertraging zal ontstaan.
Wanneer de afgesproken levertijd wordt overschreden bestaat er geen recht tot
schadevergoeding. De termijnen zijn altijd een indicatie.
Artikel 6. Onderhoudsovereenkomst
1. Onze klanten hebben de mogelijkheid tot het afsluiten van een Duurovereenkomst in de vorm
van een onderhoudsovereenkomst.
2. Deze onderhoudsovereenkomst houdt in dat wij bij onze Klanten onderhoudswerkzaamheden
uitvoeren op later afgesproken tijden en data.
3. Deze onderhoudsovereenkomst wordt afgesloten voor de duur van 1 (één) jaar en kan
stilzwijgend of in overleg worden verlengd.
4. De maandelijkse kosten kunnen per maand óf per kwartaal vooraf worden gefactureerd door
ons, afhangende van wat wij daar over afspreken.
5. Deze onderhoudsovereenkomst kan per direct Schriftelijk worden ontbonden door een van de
Partijen. In dat geval worden te veel betaalde gelden terugbetaald door ons.
Artikel 7. Herroepingsrecht
1. In beginsel heeft een Consument het recht om een Overeenkomst aangegaan buiten de
verkoopruimte te herroepen binnen 14 (veertien) dagen.
2. In het geval dat wij Producten voor jou bestellen, kan dit alleen worden herroepen indien wij de
bestelling nog kosteloos kunnen annuleren.
3. Wanneer de Dienst die je hebt besteld precies voor jou op maat is gemaakt, is het
herroepingsrecht ook uitgesloten. Dit geldt niet indien wij de bestelling nog kosteloos kunnen
annuleren.
4. Het herroepingsrecht geldt alleen als jij een Consument bent.
4
Artikel 8. Hoe oefen je het herroepingsrecht uit?
1. Als je gebruik wilt maken maken van je herroepingsrecht, dien je dat ons per brief of per email te
laten weten. Het postadres is Starlandscaping B.V., Lange Oijen 14, 5433 NG Katwijk. Het emailadres
is info@starlandscaping.nl.
2. Bij het retour zenden moet al het geleverde, voor zover mogelijk, in originele staat zijn en volgens
de door ons verstrekte instructies worden verzonden.
3. Het risico en de bewijslast voor een juiste en tijdige retourzending ligt bij jou.
Artikel 9. Ontbinding
1. Zodra wij merken dat de Overeenkomst tussen ons niet langer kan voortduren, moeten we de
Overeenkomst per direct opzeggen of zonder ingebrekestelling ontbinden. Dit is bijvoorbeeld het
geval wanneer aan jouw kant de betalingen ophouden, er sprake is van een faillissement, WSNP,
surseance van betaling of beslaglegging op het vermogen.
2. Wanneer de Overeenkomst eindigt op grond van overmacht, zie artikel 11, hebben wij recht op
betaling van de op het moment van beëindiging gewerkte uren, gedane investeringen en
gemaakte kosten.
Artikel 10. Aansprakelijkheid
Algemene bepalingen over aansprakelijkheid:
1. De totale aansprakelijkheid van Star Landscaping is beperkt tot vergoeding van schade tot
maximaal het bedrag wat de aansprakelijkheidsverzekering in dat geval uitkeert aan Star
Landscaping.
2. Is er sprake van een Overeenkomst die meerdere maanden duurt? Dan vergoeden wij enkel een
bedrag ter hoogte van de door jou gedane betalingen over de afgelopen 6 (zes) maanden.
3. Niet beperkt is onze aansprakelijkheid voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste
roekeloosheid aan onze kant.
4. Je moet eventuele schade op tijd Schriftelijk aan ons melden. Wanneer jij één jaar of later na het
ontstaan van de schade, de schade pas aan ons meldt, vervalt de vordering en vergoeden wij
géén schade meer.
5. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade die wordt toegebracht door hulppersonen als bedoeld in
artikel 6:76 BW.
6. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, voor welke soort schade dan ook, doordat wij zijn
uitgegaan van onjuiste en/of onvolledige gegevens die jij aan ons hebt aangeleverd of wanneer jij
gegevens te laat aanlevert.
Aanvullende bepalingen die gelden wanneer jij handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf:
7. Wanneer jij handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf is Star Landscaping niet aansprakelijk
voor indirecte of directe schade.
8. Indien wij toch aansprakelijk zijn voor directe schade geldt als directe schade:
a. De redelijke kosten die jij zou moeten maken om onze prestatie aan de Overeenkomst te
laten beantwoorden; deze vervangende schade wordt niet vergoed wanneer de
Overeenkomst door of op vordering van jou wordt ontbonden;
b. Redelijke kosten die jij hebt gemaakt om vast te stellen wat de oorzaak en omvang van
jouw schade is;
c. Redelijke kosten die jij hebt gemaakt om de schade te voorkomen en/of te beperken,
voor zover jij kan aantonen dat deze kosten daadwerkelijk tot een voorkoming of
beperking van de schade hebben geleid.
9. Jij vrijwaart ons voor eventuele aanspraken van Derden, die bij het uitvoeren van de
Overeenkomst schade lijden.
10. Star Landscaping is niet verantwoordelijk voor schade die ontstaat door schuld, opzet, of foutief
handelen van de Wederpartij, of door onjuist of onverstandig gebruik door of namens de
Wederpartij.
5
11. Star Landscaping is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat wanneer het werk (deels of
volledig) in gebruik wordt genomen voordat het werk is afgerond en opgeleverd.
12. Star Landscaping is niet verantwoordelijk voor schade door verzakking van de bodem, grond of
teelaarde, tenzij deze verzakking direct verband houdt met het werk dat in opdracht van de
Wederpartij is uitgevoerd.
13. Star Landscaping is, tenzij anders bepaald door de wet, niet verantwoordelijk voor schade aan
leidingen, kabels of andere ondergrondse structuren die niet zichtbaar zijn. Ook is Star
Landscaping niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen van deze schade.
Artikel 11. Overmacht
1. Het kan zo zijn dat er iets gebeurt waar wij geen invloed op hebben. Dit kan bijvoorbeeld een
pandemie zijn. Maar ook bijvoorbeeld stakingen, files, problemen met (toe)leveranciers,
stroomstoringen of andere storingen van technische aard of andere gebeurtenissen die
betekenen dat wij ons werk niet meer kunnen doen. Hoe hard we ook werken, in zo’n geval lukt
het ons helaas niet om de beloftes waar te maken. We gaan uit van je begrip. Het is in zo’n geval
dan ook niet mogelijk om een schadevergoeding te eisen.
2. Wanneer zo’n situatie zich voordoet, gaan we ons uiterste best doen om zo snel mogelijk te
leveren. Is er na 30 dagen nog steeds sprake van overmacht? Dan mogen we allebei de
Overeenkomst ontbinden. Het is in dat geval niet mogelijk om eventuele schade vergoed te
krijgen. Wij hebben wel het recht de al gemaakte kosten, uren en investeringen betaald te krijgen.
Artikel 12. Garantie
1. Wij staan ervoor in dat onze Producten en Diensten voldoen aan de Overeenkomst en voldoen
aan de op het moment van totstandkoming van de Overeenkomst geldende wettelijke
bepalingen en overheidsvoorschriften.
2. De garantietermijn is in beginsel 1 (één) jaar.
3. De garantie geldt niet wanneer:
a. Jij de geleverde Producten of het resultaat van de uitgevoerde Dienst zelf repareert of
bewerkt of dit door Derden laat doen;
b. Jij de geleverde Producten of het resultaat van de uitgevoerde Dienst aan abnormale
omstandigheden hebt blootgesteld of de gebruiksinstructies niet hebt opgevolgd of op
een andere manier onzorgvuldig met de Producten bent omgegaan;
c. De geleverde Producten of het resultaat van de uitgevoerde Dienst schade hebben
opgelopen door omstandigheden waar wij redelijkerwijs geen rekening mee hoeven te
houden;
d. De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de
overheid heeft gesteld of zal stellen over de aard of de kwaliteit van materialen.
Artikel 13. Prijzen
1. Alle bedragen zijn in euro’s en inclusief omzetbelasting en andere heffingen van overheidswege,
tenzij anders overeengekomen.
2. Wij hebben het recht eenmaal per jaar een inflatiecorrectie toe te passen.
3. Onze prijzen zijn gebaseerd op kostprijsbepalende factoren op het moment van het aanbod. Wij
mogen 3 (drie) maanden na het sluiten van de Overeenkomst wijzigingen in de kostprijs, waarop
wij in redelijkheid geen invloed kunnen uitoefenen, aan jou doorberekenen. Dit kan tot een
maximum van 20% van het oorspronkelijke bedrag.
4. Bestaat onze offerte uit verschillende onderdelen? Dan zijn wij niet verplicht maar een deel van
de overeenkomst uit te voeren als jij maar een deel van de onderdelen accepteert.
5. Hebben wij een korting of actie lopen? Dan is het niet zo dat je hier op een later moment ook
gebruik van kan maken. Na afloop van deze korting, vervalt deze aanbieding.
6
Artikel 14. Betaling & facturering
1. Betaling gaat op basis van een factuur. De betalingstermijn van deze factuur is 14 (veertien)
dagen.
2. Als het bedrag dat jij ons moet betalen voor een Diensten of Producten is vastsgesteld, moet jij
ons een aanbetaling van 25% (vijfentwintig procent) betalen nadat we de Overeenkomst hebben
gesloten.
3. Staat er een fout in de door ons vermelde betaalgegevens, dan heb jij de plicht dit aan ons te
melden.
4. Wanneer je niet op tijd betaalt, zullen we je dat altijd eerst laten weten. Dan krijg je van ons nog
eens 14 (veertien) dagen om het bedrag te betalen. Lukt het dan nog steeds niet,dan moeten wij
de vordering helaas aan een incassobureau overdragen. De kosten van het incassobureau
komen voor jouw rekening. Voor een betalingsregeling kan je altijd contact met ons opnemen.
5. Is er sprake van een (redelijk zicht op) faillissement, liquidatie of surseance van betaling of een
schuldsanering in het kader van de WSNP, dan zijn onze vorderingen op jou en de verplichtingen
van jou naar ons direct opeisbaar.
6. Door jou gedane betaling(en) zijn eerst bedoeld als betaling van de verschuldigde rente en
kosten die wij van jou te vorderen hebben. Zijn deze er niet, dan geldt de betaling voor de
opeisbare facturen die het langst open staan. Dit geldt ook als jij zelf aangeeft dat de betaling ziet
op een andere factuur.
Artikel 15. Levering
1. Het kan zijn dat wij vast Producten bij jou leveren die wij gebruiken voor het uitvoeren van onze
Diensten. De levering daarvan gaat in overleg en wij dragen het risico van het Product op
bijvoorbeeld beschadiging en vermissing tot het moment van bezorging.
2. Wanneer de levering van een besteld Product onmogelijk blijkt, zullen wij ons inspannen een
vervangend Product ter beschikking te stellen.
3. Van jou wordt verwacht dat je op het afgesproken tijdstip thuis bent.
4. We doen ons uiterste best om het Product binnen de afgesproken levertijd te laten bezorgen. Dit
kunnen wij alleen niet garanderen. De afgesproken levertijd is altijd een indicatie, hieraan
kunnen geen rechten worden ontleend.
Artikel 16. Klachten
1. Mocht er iets niet kloppen aan de uitvoering van de Overeenkomst en is er dus een gebrek? Dan
moet je dit binnen 2 (twee) maanden aan ons laten weten nadat je het gebrek hebt ontdekt. Is er
sprake van een zichtbaar gebrek, dan moet je het ons een stuk sneller laten weten, namelijk
binnen 48 (achtenveertig) uur.
2. De bovengenoemde termijnen zijn fatale termijnen. Dit houdt in dat jouw recht om te klagen na
deze termijn vervalt. Je kan dan geen beroep meer doen op het gebrek.
3. Nadat je ons op de hoogte hebt gesteld van de klacht gaan we meteen voor jou aan de slag. Na
het ontvangen van de klacht hebben we 4 (vier) weken de tijd om te proberen het gebrek op te
lossen.
4. Heb je de Overeenkomst gesloten in de uitvoering van je bedrijf of beroep? Dan zorgt een klacht
er niet voor dat jouw betalingsverplichting wordt opgeschort.
5. Vanaf 15 februari 2016 is het voor Consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te
melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op
http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet ergens anders in behandeling is dan staat
het je vrij om de klacht te melden via het platform van de Europese Unie.
Artikel 17. Overdracht
1. Uit een Overeenkomst volgen altijd rechten en plichten. De rechten en plichten uit onze
Overeenkomst kunnen niet door jou worden overgedragen aan een andere partij, tenzij we
Schriftelijk iets anders afspreken. Deze bepaling heeft zogeheten goederenrechtelijke werking
(artikel 3:83 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek).
7
Artikel 18. Eigendomsvoorbehoud
1. Wanneer wij iets aan jou leveren dan blijft het Product altijd in ons eigendom totdat de volledige
factuur is betaald.
2. Mocht het voorkomen dat er blijvend niet wordt betaald, dan mogen wij het Product terugnemen.
Jij moet ons, of een door ons aangewezen Derde, daar alle gelegenheid toe geven. Bij de
terugname van het Product kan ook eventuele demontage nodig zijn.
3. Het eigendom van alle door ons aan jou verkochte en geleverde zaken blijft bij ons zolang wij
vorderingen op jou hebben op grond van de gesloten Overeenkomst(en). Hieronder vallen ook
vorderingen in het kader van boetes, rente en kosten zoals onder andere bedoeld in artikel 3:92
van het Burgerlijk Wetboek.
4. Zolang jij de volledige factuur nog niet hebt betaald rust er een eigendomsvoorbehoud op het
Product. Je hebt dan niet het recht het Product door te verkopen of een recht daarop te laten
vestigen. Wij blijven dus eigenaar van het geleverde Product totdat alle openstaande facturen
volledig zijn betaald.
5. Verkrijg jij het eigendom van het door ons geleverde terwijl er nog een eigendomsvoorbehoud op
rust door natrekking of vermenging, dan ben je verplicht dit eigendom terug aan ons over te
dragen. Het is mogelijk dat hiervoor een recht van opstal gevestigd moet worden. Medewerking
hieraan is verplicht.
6. Leggen Derden beslag op een Product met eigendomsvoorbehoud van ons? Dan moet jij ons dat
zo snel mogelijk laten weten.
Artikel 19. Meerwerk
1. Wanneer wij een Dienst leveren kan het zo zijn dat er een onvoorziene situatie ontstaat waarbij
het meer tijd en geld gaat kosten om de Overeenkomst uit te voeren dan we vooraf dachten. We
spreken dan van meerwerk. Als dit het geval is zullen we dit zo snel mogelijk met jou
communiceren. Het uitgangspunt is dan om de dienst volgens de gebruikelijke tarieven verder af
te maken. Hierover zullen we in gesprek gaan.
2. Met instemming van meerwerk zoals hierboven omschreven, ga je ermee akkoord dat de
doelstellingen en verwachtingen van de Overeenkomst mogelijk worden beïnvloed.
3. Over de financiële consequenties zul jij altijd vooraf worden ingelicht.
Artikel 20. Intellectueel eigendom
1. Wanneer er een intellectueel eigendomsrecht door ons wordt verkregen bij het uitvoeren van de
Overeenkomst komt dit recht altijd bij ons te liggen. Jij krijgt alleen het niet-exclusieve en niet
overdraagbare gebruiksrecht dat bij deze voorwaarden of wet wordt toegekend.
2. De door ons aan jou verstrekte stukken zijn enkel bedoeld om door jou te worden gebruikt. Het is
niet toegestaan de verkregen informatie en stukken te verveelvoudigen, openbaar te maken of te
delen met Derden in welke vorm dan ook.
3. Jij vrijwaart ons van eventuele aanspraken van Derden over intellectuele eigendomsrechten. Stel
dat jij ons een ontwerp aanlevert, waar het intellectueel eigendom van een Derde op rust, is dat
dus jouw verantwoordelijkheid en vrijwaar je ons van aanspraken van deze Derde.
4. Wij hebben het recht de kennis die is opgedaan tijdens het uitvoeren van deze Overeenkomst te
gebruiken voor andere Overeenkomsten en doeleinden, voor zover hiermee natuurlijk geen
vertrouwelijke informatie wordt gedeeld.
5. Wij hebben het recht jouw naam en logo te gebruiken als referentie en promotie als je daar
toestemming voor geeft.
6. Handel je in strijd met dit artikel? Dan kunnen wij bij jou direct een boete opeisen ter hoogte van
driemaal het bedrag van onze Overeenkomst. Naast deze boete hebben wij altijd het recht om
volledige schadevergoeding te vorderen.
8
Artikel 21. Geheimhouding
1. Het kan voorkomen dat bepaalde zaken van de Overeenkomst tussen ons als Partijen geheim
moeten blijven. We zijn dan beiden verplicht deze informatie geheim te houden. Dit is zo
wanneer het overduidelijk is dat de informatie geheim moet blijven of wanneer een van ons dit
heeft medegedeeld.
2. Handel je in strijd met dit artikel? Dan kunnen wij bij jou direct een boete opeisen ter hoogte van
driemaal het bedrag van onze Overeenkomst. Door deze boete verliezen wij niet het recht op
vergoeding van de overige geleden schade.
Artikel 22. Medewerkersbeding
1. Tot één jaar na de Overeenkomst heb jij niet het recht medewerkers van ons die betrokken zijn
geweest bij de uitvoering van de Overeenkomst in dienst te nemen of op een andere manier
direct/indirect voor jou te laten werken of te benaderen. Tenzij wij hiervoor Schriftelijk
toestemming hebben gegeven.
2. Wij zullen verplicht zijn toestemming te geven wanneer wij door jou schadeloos worden gesteld.
Een passende schadeloosstelling is een vergoeding van 10 (tien) maandsalarissen.
Artikel 23. Toepasselijk recht
1. Op onze Overeenkomst en deze algemene voorwaarden is het Nederlandse recht van
toepassing.
2. Mochten er helaas toch problemen tussen ons ontstaan, zullen we eerst zoveel mogelijk in
overleg treden om tot een oplossing te komen. Komen we er samen niet uit,dan kan alleen de
Nederlandse rechter ingeschakeld worden.
3. Ben jij een Consument waarop een ander recht van toepassing is? De dwingende bepalingen van
het Nederlands recht blijven dan voor jou van toepassing.
Artikel 24. Survival
1. De bepalingen uit de algemene voorwaarden en de Overeenkomst die de strekking hebben om
na het einde van de Overeenkomst geldig te blijven, zullen na het eindigen van de Overeenkomst
ook nog blijven gelden.
Artikel 25. Wijziging of aanvulling
1. Wij hebben het recht deze voorwaarden eenzijdig te wijzigen of aan te vullen. Mocht dit
daadwerkelijk gebeuren, geen zorgen, dan word jij daarvan op tijd op de hoogte gesteld.
2. Tussen deze kennisgeving en de inwerkingtreding van de gewijzigde of aangevulde voorwaarden
zullen 30 (dertig) dagen zitten.
3. Ben jij een Consument, en heeft de wijziging of aanvulling van de voorwaarden tot gevolg dat jij
geen vergelijkbare Overeenkomst meer met ons kan sluiten dan je voor de wijziging of aanvulling
zou doen, dan heb jij het recht de gewijzigde voorwaarden te weigeren en de Overeenkomst
eventueel te ontbinden

Contactgegevens

0485 - 21 53 09
info@starlandscaping.nl
Lange Oijen 14 5433 NG Katwijk (Cuijk)

Nood nummer